Loading...
tr usd
USD
-0.1%
Amerikan Doları
38,45 TRY
tr euro
EURO
-0.41%
Euro
43,56 TRY
tr chf
CHF
-0.8%
İsviçre Frangı
46,22 TRY
tr jpy
JPY
-0.01%
Japon Yeni
0,00 TRY
tr rub
RUB
-0.31%
Rus Rublesi
0,47 TRY
tr cny
CNY
-0.1%
Çin Yuanı
5,29 TRY
tr gbp
GBP
-0.08%
İngiliz Sterlini
51,32 TRY
tr eur-usd
EURO/USD
-0.34%
Euro Amerikan Doları
1,13 TRY
bist-100
BIST
-1.59%
Bist 100
9.078,43 TRY
usd gau
Petrol
0.15%
Brent Petrol
61,15 USD
gau
GR. ALTIN
-2.24%
Gram Altın
3.979,25 TRY
btc
BTC
3.18%
Bitcoin
97.167,84 USDT
eth
ETH
3.91%
Ethereum
1.863,76 USDT
bch
BCH
0.12%
Bitcoin Cash
366,48 USDT
xrp
XRP
2.42%
Ripple
2,24 USDT
ltc
LTC
6.34%
Litecoin
88,82 USDT
bnb
BNB
0.5%
Binance Coin
602,87 USDT
sol
SOL
3.13%
Solana
152,16 USDT
avax
AVAX
2.85%
Avalanche
21,51 USDT
ada
ADA
3.94%
Cardano
0,71 USDT
dot
DOT
3.2%
Poladot
4,20 USDT
doge
DOGE
6.32%
Doge Coin
0,18 USDT
shib
SHIB
3.7%
Shiba Inu
0,00 USDT
featured

Temmuz döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi yüzde 52 arttı!

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Temmuz 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 52 oranında artarak 3107 puana yükseldi.

Temmuz 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 61,78 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artış enflasyon oranının altında gerçekleşmiştir.

Baz:2010 (2010 yılı metrekare başı ciro=100) (Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul’un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.)

Temmuz 2024 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Haziran 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde -11 oranında azalış göstererek 3107 puana düşmüştür.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Temmuz ayında Türkiye genelinde 11.847 TL iken İstanbul’da 13,743, Anadolu’da 10,583TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategori Bazında Ciro Endeksi

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 62,4 ile yiyecek içecek kategorisinde görülmüştür. Hipermarket kategorisinde yüzde 60,6, diğer kategorisinde yüzde 53,2, teknoloji kategorisinde yüzde 51,6, giyim kategorisinde yüzde 50,2 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 43’lük bir artış yaşandığı görülmektedir.

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Haziran 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında hipermarket kategorisinde yüzde 1,2 yükseliş görülürken ayakkabı kategorisinde yüzde -19,9, giyim kategorisinde yüzde -19,3, yiyecek içecek kategorisinde yüzde -1,3, teknoloji kategorisinde yüzde -0,4 ve diğer kategorisinde yüzde -0,1’lik azalış yaşandığı görülmektedir.

Reklam Alanı

Ziyaret Sayısı Endeksi

Temmuz 2024 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde -1’lik azalış  görülmüştür.

Temmuz 2024 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Haziran 2024 ile karşılaştırıldığında yüzde -6 oranında bir azalış olduğu gözlemlendi.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim