Loading...
tr usd
USD
0.31%
Amerikan Doları
38,56 TRY
tr euro
EURO
0.24%
Euro
43,65 TRY
tr chf
CHF
0.41%
İsviçre Frangı
46,57 TRY
tr jpy
JPY
0%
Japon Yeni
0,00 TRY
tr rub
RUB
0.19%
Rus Rublesi
0,47 TRY
tr cny
CNY
0.33%
Çin Yuanı
5,31 TRY
tr gbp
GBP
0.41%
İngiliz Sterlini
51,50 TRY
tr eur-usd
EURO/USD
0.16%
Euro Amerikan Doları
1,13 TRY
bist-100
BIST
0%
Bist 100
9.078,43 TRY
usd gau
Petrol
0.61%
Brent Petrol
62,51 USD
gau
GR. ALTIN
0.77%
Gram Altın
4.034,78 TRY
btc
BTC
0.34%
Bitcoin
96.815,04 USDT
eth
ETH
-0.02%
Ethereum
1.837,82 USDT
bch
BCH
2.14%
Bitcoin Cash
368,50 USDT
xrp
XRP
0.29%
Ripple
2,22 USDT
ltc
LTC
0.07%
Litecoin
88,91 USDT
bnb
BNB
-0.08%
Binance Coin
599,22 USDT
sol
SOL
-0.85%
Solana
149,56 USDT
avax
AVAX
0.4%
Avalanche
21,72 USDT
ada
ADA
0.54%
Cardano
0,71 USDT
dot
DOT
0.09%
Poladot
4,18 USDT
doge
DOGE
0.08%
Doge Coin
0,18 USDT
shib
SHIB
-0.4%
Shiba Inu
0,00 USDT
featured

Apple küçülüyor mu?

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Ürün Gamındaki Büyüme

Apple’ın satışları en çok yavaşlayan ürünleri sırasıyla: iPad, Giyilebilir Teknolojiler ve Mac olmuştur.

iPad satışları, 2022 yılının ilk çeyreğinden bu yana son 11 çeyreğin 9’unda gerilemiştir. Giyilebilir teknolojiler son 11 çeyreğin 7’sinde gerilemiştir.

Mac satışları ise 2022 yılının ilk çeyreğinden bu yana 5 çeyrek boyunca küçülmüştür. Son 3 çeyrek boyunca artış göstermeye başlamıştır.

Ürün Satışları ve Servis Gelirlerindeki Farklılık

Ürün satışları, 2022 yılının 3.çeyreğinden bu yana son 9 çeyreğin 6’sında küçülmüştür. Ancak servis gelirleri ilgili dönemlerin tümünde büyümeye devam etmiştir.

Bölgelerarası Farklılaşma Önem Kazanıyor

Apple’ın Japonya satışları 2022 yılının ilk çeyreğinden bu yana 11 çeyreğin 9’unda küçülmüştür. Çin bölgesindeki satışlar aynı dönemde 6 çeyrek boyunca küçülmüş, Asya bölgesindeki satışlar ise 5 çeyrek boyunca küçülmüştür.

Avrupa’daki satışlar ise ilgili dönemde 2 çeyrek boyunca küçülmüştür.

Analist Yorumları

Bernstein, Apple’ın yapay zeka alanındaki ilerlemelerinin önemli sayıda kullanıcının iPhone’larını yükseltmesine yol açacağını ve bunun iPhone 16 ve iPhone 17’nin piyasaya sürüldüğü dönemlerde gerçekleşebileceğini öngörüyor.

Piper Sandler, yılın ikinci yarısı için tüketici pazarına ilişkin temkinli olmaya devam ediyor ancak şirket yönetiminin Apple’ın yapay zeka alanındaki gelişmelerine yönelik coşkusunu kabul etti.

Reklam Alanı

Bank of America, Apple’ın yapay zeka yeteneklerinden etkilenen uzun bir iPhone yükseltme dönemi potansiyeline odaklanarak, Apple için en başarılı dönemin hala gelmekte olduğunu belirtti. Bank of America, iPhone satışlarında ek büyüme, daha yüksek ortalama satış fiyatları ve brüt kar marjları öngörüyor.

Sonuç olarak analistler, Apple’ın bazı kısa vadeli engellerle karşılaşmasına rağmen, şirketin sağlam temel iş uygulamaları ile yapay zeka ve hizmetlere stratejik odaklanmasının büyümesine katkı sunacağını düşünüyor.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim