Loading...
tr usd
USD
0.02%
Amerikan Doları
38,50 TRY
tr euro
EURO
-0.16%
Euro
43,67 TRY
tr chf
CHF
0.07%
İsviçre Frangı
46,63 TRY
tr jpy
JPY
0.01%
Japon Yeni
0,00 TRY
tr rub
RUB
0.15%
Rus Rublesi
0,47 TRY
tr cny
CNY
0.12%
Çin Yuanı
5,30 TRY
tr gbp
GBP
0.15%
İngiliz Sterlini
51,44 TRY
tr eur-usd
EURO/USD
-0.18%
Euro Amerikan Doları
1,13 TRY
bist-100
BIST
-1.59%
Bist 100
9.078,43 TRY
usd gau
Petrol
-0.16%
Brent Petrol
60,96 USD
gau
GR. ALTIN
-1.78%
Gram Altın
3.997,74 TRY
btc
BTC
0.7%
Bitcoin
94.831,21 USDT
eth
ETH
0.81%
Ethereum
1.808,16 USDT
bch
BCH
0.34%
Bitcoin Cash
367,30 USDT
xrp
XRP
0.75%
Ripple
2,21 USDT
ltc
LTC
1.02%
Litecoin
84,37 USDT
bnb
BNB
-0.1%
Binance Coin
599,28 USDT
sol
SOL
0.73%
Solana
148,61 USDT
avax
AVAX
0.03%
Avalanche
20,92 USDT
ada
ADA
1.05%
Cardano
0,69 USDT
dot
DOT
0.78%
Poladot
4,10 USDT
doge
DOGE
1.19%
Doge Coin
0,17 USDT
shib
SHIB
0.17%
Shiba Inu
0,00 USDT
featured

Türkiye’de medya ve reklam yatırımları 2024’te yüzde 148,6 büyüdü, pazar ilk 6 ayda 111 milyar TL’yi aştı

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre  2024 yılının ilk 6 ayında toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yılın aynı dönemine göre % 148,6 artarak 111,78 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımlarında en büyük payı geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da yüzde 71,2 ile dijital medyaya alırken tüm mecralarda büyüme yaşandı. Oransal olarak en fazla büyüyen mecralar ise sırasıyla dijital, radyo, açıkhava ve televizyon oldu.

Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) ve TİAK adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlanan “Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu”na göre toplam medya ve reklam yatırımları 2024 yılının ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre % 148,6 oranında arttı. 2024’ün ilk 6 ayında toplam medya ve reklam yatırımları 111 milyar 78 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamın 93,25 milyar dolarını medya yatırımları temsil ederken 18,53 milyar dolarını reklam yatırımları oluşturdu. 2023 yılı sonunda ise toplam yatırım miktarı 148,6 milyar TL olarak gerçekleşmişti.

Dijital yatırımlar medya yatırımlarında %71,2 paya sahip

2024’ün ilk 6 ayında toplam organize medya ve TV yatırımları %127,2’lik artışla 71,21 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52,68 milyar TL, reklam yatırımları ise 18,53 milyar TL oldu. Organize medya yatırımlarında en büyük payı, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da dijital yatırımları oluşturdu.

2024 yılının ilk yarısında Türkiye’de dijital medya yatırımları, pazarlama stratejilerinde teknolojinin etkisini daha fazla hissettirdi. 2023 yılının aynı dönemine göre dijital toplam medya yatırımları (organize ve direk satın alma) 66 milyar 345 bin TL’ye çıktı. Geçen yılın aynı döneminde yatırım miktarı 24,71 milyar TL’ydi. Toplam medya ve reklam yatırımları içinde dijitalin payı (organize ve direkt satın alma)  %71,2 oldu.

Bu yıl ilk yarısında 3 milyar TL’yi aşan influencer pazarı raporda ayrı bir başlık olarak ele alındı. Influencer medya yatırımları pazarı geçtiğimiz yıllarda dijital pazar içinde “Diğer” başlığı altında değerlendirilirken, artık erişmiş olduğu pazar hacmi sebebiyle raporda yeni bir başlık olarak değerlendirilmeye başlandı. Influencer medya yatırımları 2023’in aynı dönemine göre %87 artış göstererek 3,1 milyar TL’yi buldu. Sosyal medya yatırımları %45’lik artışla 30 milyar 70 milyon TL’ye ulaştı. Dijitalde satın alma (programatik) yatırımları ise %61’lik artışla 40 milyar 697 milyon TL’ye ulaştı. Native yatırımlar ise %4’lük artışla 2 milyar 678 milyon TL’ye çıktı.

Video reklamcılığı, gösterim reklamları ve arama motoru kategorileri, dijital medya yatırımları içinde en büyük paya sahip kategoriler olarak, geçen yılın aynı dönemindeki yerini korudu. Buna karşın, Connected TV ve dijital ses gibi yeni formatlar, en yüksek büyüme oranlarına ulaşarak dijital medya ekosisteminde hızla yükselen alanlar olarak öne çıktı. Türkiye bu büyüme rakamlarıyla Avrupa’da dijital medya yatırımları açısından en hızlı büyüyen pazar konumunu güçlendirdi.

Mobil reklamcılığın payı %78,5’e ulaştı

Podcast ve online radyolar ses yatırımlarını artırdı

Dijital ses reklamları, 2024’ün ilk yarısında bir kez daha hızlı bir büyüme göstererek %175 artışla 1,13 milyar TL’lik bir hacme ulaştı. Dijital ses reklamlarındaki bu büyüme, Türkiye’de aktif olarak podcast dinleyenlerin sayısının 650 bini geçmesi ve radyo dinleyicilerinin %60’ının online mecralardan radyo dinlemesi gibi faktörlerle desteklendi.

TV yatırımlarındaki değişim %107,5 oldu

İlk 6 ayda TV yatırımlarında da büyüme devam etti. TV yatırımlarındaki toplam değişim %107,5 olurken TV pazarındaki yatırım miktarı 20 milyar TL’yi geçti. Organize medyadaki sektör payı %38,5 olarak gerçekleşti.

Oransal olarak dijitalden sonra en hızlı büyüme radyo pazarında yaşandı. Radyoda büyüme hızı %154,7 olurken pazar 1,4 milyar TL’ye ulaştı. Markaların radyoya ilgisinin her geçen gün daha da  artması yatırımları artırdı.

Reklam Alanı

Açıkhava pazarındaki büyüme dijital ünitelerle devam ediyor

Açıkhava yatırımları ise geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %120,3 büyüyerek 4,49 milyar TL’ye ulaştı. Organize medya sektöründeki payı 8,5 olarak gerçekleşti. Açıkhava mecrasına olan talebin artarak sürmesi, reklamverenlerin yeni ve farklı ünitelere yatırım yapması için uygun bir ortam sağladı. Bu alandaki yeni ünitelerin ağırlıklı dijital olması, açıkhavanın dünyadaki gelişimi doğrultusunda Türkiye’de de benzeri bir gelişmenin süreceğini konusunda bilgi veriyor.

Yazılı medya ve sinema yatırımları da yükselişte

Bu dönemde basın yatırımları ise %58,6 artışa 553,6 milyon TL’ye çıktı. Yazılı basın medya yatırımları oransal olarak az olsa da Türkiye’deki organize medya sektörü içerisinde toplamdaki payı %1,1 oldu. Gazete kullanımlarında geçen yılın aynı dönemine göre %45’lik artış gerçekleşti. Kağıt ve mürekkep maliyetlerindeki artış gazeteleri zorladı. Gazete tirajlarında %10’luk bir daralma yaşandı. Dergi kullanımlarıysa %143’lük artışla karşılaştı. Bu artış, dergilerin etkinlik organizasyonları düzenlemesinden kaynaklandı.

Sinema sektörü ise organize medya sektöründe medya yatırımlarının %0,2’sini oluşturdu. Sinema sektörü, 2023 yılı ilk 6 ayına göre %67,5’luk büyüme yaşadı. 2024 yılının ilk 6 ayında %33 büyüme ile 221 sinema filmi izleyiciyle buluştu.

Raporun Ayrıntılarına Buradan Ulaşabilirsiniz

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim